tisdag 24 november 2009

Månadsbrev augusti 2009

Månadsbrev för augusti F-2

Det här är det första brevet som ni får av mig, Johan Michaelson som är ny bitr. rektor på Södra Ängby Skola med ansvar för F-2. Jag kommer att skriva ett informationsbrev per månad för att berätta i stora drag vad som är på gång när det gäller verksamheten just nu. Fokus då är sådant som rör hela arbetslaget och alla barn på F-2.

Vem är då jag?

Jag är lärare i botten Sv/So 1-7 är den utbildningen som jag har. Sedan har jag kompletterat med andra utbildningar med inriktning mot det pedagogiska ledarskapet. Har även jobbat mycket med IT och hur det kan användas i undervisningen på ett bra sätt och även hur det kan underlätta för personalen i deras arbete. Jag har undervisat barn/ungdomar från år 1 till år 9 i olika perioder i mitt yrkesliv, så känner till utmaningarna som finns i de olika skolåren.

Kommer senast från en tjänst i Sollentuna där jag var bitr. rektor på en 4-9 skola. Det ska bli roligt att nu kunna koncentrera mig på de yngre barnen eftersom min huvudsakliga utbildning riktar sig mot den åldern på barnen. Jag bor även i Vällingby så ser jag fram emot att ha cykelavstånd till arbetet.

Vad händer nu i augusti?

Uppropet är avklarat. Jag var inne en kort stund i alla klasser så att barnen ska veta vem jag är. Det är ett speciellt schema fram till den 4/9 som gäller. Från den 7/9 läser vi enligt det vanliga schemat som inte är helt klart ännu. Lärarna delar ut det när det är färdigt.

Eleverna kommer att få ett veckobrev från klassläraren varje vecka med mer detaljerad information för varje klass.

Övrigt

Exakt hur utformningen av månadsbreven som jag skriver ska vara får ge sig längre fram. Kom gärna med förslag på hur ni vill ha det och vad för information som ska finnas med.

Fritids kommer att stänga vid 15.45 de dagar som personalen har sina arbetsplatsträffar. Följande datum är de som gäller preliminärt 8/9, 29/9, 22/10 och 24/11.

Elisabeth, skolans rektor kommer att skriva ett informationsbrev några gånger per termin med ett helhetsperspektiv på skolan och dess verksamhet.

Hälsningar

Johan Michaelson

Bitr. Rektor F-2

Södra Ängby Skola

johan.michaelson@utbildning.stockholm.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar