fredag 19 november 2010

Aktiviteter på F-2

Ofta passerar jag i korridorer under dagen. Försöker att vara med några gånger per vecka runt 8.00 när många barn kommer till skolan för att se hur verksamheten fungerar då. Det är kul att se er föräldrar och säga hej, kanske byta några ord.


Det är då jag ibland passar på att fota lite av det som händer i klassrummen och på fritids. Bilder som ibland dyker upp här på bloggen. Lärarna bloggar några gånger i veckan om vad som händer. Jag följer bloggarna och får på det sättet lite inblick i vad klasserna arbetar med.



Jag försöker vara med på delar av lektioner också, att stanna lite längre och se vad eleverna arbetar med. Igår var jag med 1b en stund på morgonen när de läste ur förstagluttarna. Nu har de läsprojekt några veckor framåt.



Kul att se hur duktiga barnen är och engagemanget som personalen visar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar